Filter ulja
Filter klime – kabinski filter
Filter vazduha
Filter goriva
DPF filter
Preko 20 godina snadbevamo Vas automobilskim filterima, kako originalnim, tako i veoma kvalitetnim zamenskim, vodeći računa o prostoru za poboljšanje Vaše marže. U našoj ponudi nalaze se i najpopularniji alternativni brendovi filtera za azijske automobile, od kojih neki sa iskustvom u proizvodnji od preko od 30 godina, obezbeđujući OEM kvalitet, dugotrajne i prvoklasne performanse, savršenu ugradivost, širok i kompletan asortiman. Posedovati filtere koje Bimida ima u svom asortimanu znači poboljšati svoje marže, bez ugrožavanja kvaliteta. To važi za filtere ulja, vazduha, goriva, kabinske I filtere čestica čađi (DPF ili FAP). Takođe, preko OEM brojeva, u našem sistemu povezani su i svi evropski i američki automobili koji imaju zajedničku platformu sa nekim od azijskih proizvođača automobila (na primer, Nissan-Renault, Mazda-Ford, Chevrolet-Opel itd.). Na ovaj način olakšava se pretraga i štedi magacinski prostor prilikom poručivanja.
Filter ulja ili prečistač ulja deo je koji je projektovan da ukloni prljavštinu iz motornog ulja, ulja za transmisiju, hidrauličnog ulja i ulja za podmazivanje. Prvi automobili proizvedeni početkom 20. veka, nisu imali filtere ulja. Prvi filter ulja „Purolator“ patentiran je u USA 1923. godine i on se još uvek proizvodi. Ovaj originalni izum napravljen je kao bypass filter, odn. filter kojim je u radne delove motora išla manja količina ulja, dok je veća količina ulja iz uljne pumpe išla direktno u motor. Danas se bypass filteri često koriste u vozilima sa dizel motorom. Kod novijih modela sve više se koriste i ulošci (umetci) filtera ulja.
Radni vek i siguran pogon motora i radnih mašina, u svim uslovima, u velikoj meri određeni su uslovom da ulje, kao osnovno sredstvo za podmazivanje, zadrži optimalan nivo čistoće u toku definisanog perioda eksploatacije. Pored funkcije podmazivanja kao primarne, ulje obavlja i funkciju hlađenja, zaštite od korozije, pranja i zaptivanja.
Za visok kvalitet filtera ulja važno je obezbediti sledeće:
Bimida u svom asortimanu ima visoko kvalitetne filtere ulja i uloške filtera, OEM kvaliteta, sledećih dobavljača: Nipparts, Kavo Parts, Japanparts-Japko, Parts Mall.
Filter klime (filter kabine, filter polena ili prečistač unutrašnjeg prostora) ima vrlo važnu funkciju prečišćavanja spoljašnjeg vazduha, koji kroz ventilacione otvore ulazi u unutrašnjost vozila i koji putnici udišu. U vazduhu se nalazi mnogo nečistoća i mikro čestica štetnih po ljudsko zdravlje, koje mogu izazvati mučninu, glavobolju, astmu, alergiju i druge tegobe. Filteri klime obično su napravljeni od papira ili papira sa aktivnim ugljenikom, koji apsorbuje otrovne supstance i ubija bakterije.
Preporučuje se promena filtera klime pri svakom redovnom servisu vozila ili najmanje jednom godišnje.
Kod nas kupci mogu birati kvalitetne filtere klime firmi Nipparts, Kavo Parts, Japanparts-Japko, Parts Mall. Za korejske automobile nudimo i MOBIS filtere, tj. originalne Hyundai/Kia filtere klime.
Motor automobila pri radu troši mnogo vazduha, otprilike 18.000 litara po litri utrošenog goriva pri temperaturi od 15° C. Sav taj vazduh ulazi u komoru za sagorevanje goriva (cilindar) i trebao bi da bude savršeno čist, bez primesa mikro čestica i raznih insekata. Sve ove čestice zadržava filter vazduha omogućavajući motoru pravilan i nesmetan rad. Simptomi zaprljanog filtera vazduha su povećana potrošnja goriva i smanjena snaga motora. Važno je menjati filter vazduha pri svakom redovnom servisiranju vozila, kako bi se motoru omogućio pravilan rad i izbeglo “gušenje” zbog zaprljanog filtera vazduha i posledično smanjenog dotok vazduha. Smanjeni dotok vazduha, uz eventualni ulazak čestica, mogu prouzrokovati probleme u radu motora, koji u krajnjoj liniji mogu dovesti do oštećenja i prestanka rada motora, kao najvažnijeg dela automobila.
Kupci kod nas mogu birati kvalitetne filtere vazduha firmi Nipparts, Kavo Parts, Japanparts-Japko, Parts Mall. Za korejske automobile nudimo i MOBIS filtere, tj. originalne Hyundai/Kia filtere vazduha.
Filter goriva je prečistač koji se nalazi na liniji protoka goriva u automobilu, od rezervoara goriva do motora i ima ulogu da zaustavlja prljavštinu i čestice rđe i drugih otpadaka koji se mogu nalaziti u gorivu kako bi zaštitio fine komponente motora. Filter za gorivo je postavljen na liniji dovoda goriva iz rezervoara do dizni (ili karburatora u starijim automobilima). Međutim, većina modernih automobila sada ima filter u rezervoaru za gorivo negde u blizini otvora gde goriva napušta rezervoar i ulazi u dovod do motora. Bez obzira gde se nalazi, njegova funkcija ostaje ista: uklanja nečistoće, prljavštinu, čestice ili nečistoće koje mogu biti prisutne u gorivu pre nego što gorivo dospe u motor.
Znaci da je filter goriva delimično ili potpuno zapušen prljavštinom su loš takt motora, gušenje motora i neprihvatanje gasa, kao i nemogućnost startovanja motora.
Zato je izuzetno važno menjati filter goriva prema propisanom intervalu zamene od strane proizvođača vozila. Filter ili prečistač goriva često zovu i filter benzina ili filter nafte. Kod vozila sa pogonom na TNG i CNG postoje i posebni filteri za ta gasovita goriva.
Kod nas kupci mogu birati kvalitetne filtere goriva firmi Nipparts, Kavo Parts, Japanparts-Japko, Parts Mall.
Filter čestica čađi (na engleskom DPF – diesel particulate filter; na francuskom FAP – filtre á particules) deo je ugrađen u izduvni sistem dizel motora, čiji zadatak je uklanjanje tvrdih čestica i čađi iz izduvnih gasova, koje odlaze u atmosferu i zagađuju okolinu. Čestice se talože u obliku čađi, koja nastaje sagorevanjem u dizel motoru.
DPF zaustavlja većinu čestica čađi koja bi inače kroz izduvni sistem izašla u atmosferu – dakle veoma bitan element vozila zadužen za što čistije izduvne gasove.
DPF može zadržati određenu količinu čađi, ali ne veliku, te zbog toga mora proći proces koji se naziva ‘regeneracija’ da bi se očistile naslage čađi unutar filtera. Kad čađ prođe proces regeneracije pretvara se u višestruko manju količinu pepela, koji se ne može ukloniti. Postoje dve vrste regeneracije – pasivna i aktivna.
PASIVNA REGENERACIJA – obavlja se tokom dužih putovanja otvorenim putem, bez intervencije upravljačkog uređaja motora (ECU). Zbog povišene temperature izduvnih gasova (350 do 500°C) proces se polako i kontinuirano odvija unutar DPF-a, čija su jezgra presvučena katalitičkim slojem platine. Katalitički presvučen DPF nalazi se u blizini motora, gde je temperatura izduvnih gasova dovoljno visoka (500 °C) da se čestice čađi zapale i pretvore u manju količinu pepela.
AKTIVNA REGENERACIJA – proces je koji se obavlja uz intervenciju ECU-a, kad izračunato taloženje čađi unutar DPF-a dosegne 45 posto. Procedura traje pet do deset minuta. ECU preduzima mere da bi se temperatura izduvnih gasova podigla iznad 600°C – isključuje recirkulaciju izduvnih gasova i povećava vreme ubrizgavanja, koje uključuje kratko ubrizgavanje nakon glavnog ubrizgavanja. Kratkotrajno se povećava potrošnja goriva, što se pokazuje i na putnom računaru. Time se ubrzava i poboljšava sagorevanje čestica čađi. Česte kratke relacije vožnje, odnosno nekoliko uzastopnih prekidanja aktivne regeneracije, kao i kvar na senzoru DPF-a, neminovno dovode do prekomernog taloženja čestica čađi i nemogućnosti regeneracije DPF-a, te je jedino rešenje ugradnja novog.
Bimida u svom programu nudi filtere čestica čađi proizvođača AJS Parts iz Poljske.
066 802 13 06
011/3391-024
011/3348-665
info@bimida.rs
bimida
08:30-16:30
08:30-13:30
Neradni dan
©2023. Zenic Media. All Rights Reserved.