Termostati
Pumpe za vodu
Čepovi hladnjaka
Ekspanzione posude
Oštećenja motora, zagađenje i velika potrošnja goriva su istorija sa našim rezervnim delovima sistema za hlađenje. Visoka pouzdanost naših termostata, pumpi za vodu i poklopaca hladnjaka obezbeđuju odgovarajuću temperaturu motora u svakom trenutku.
Termostat je važan uređaj koji kontroliše temperaturu rashladne tečnosti motora, omogućavajući mu da što pre postigne radnu temperaturu, upravlja njegovim hlađenjem, a ako otkaže, temperatura može postati preniska ili previsoka. I jedno i drugo je vrlo štetno za motor. U većini automobila termostat se nalazi pod kupolastim kućištem na prednjem delu glave motora. Kućište je direktno spojeno s gornjom cevi za prolaz rashladne tečnosti, a ponekad se nalazi i u samoj cevi.
Dok je motor hladan, termostat je zatvoren kako bi rashladna tečnosta prolazila samo kroz blok i glavu motora, tj. cirkulisala oko cilindara, bez prolaska kroz hladnjak. Kako se motor zagreva, termostat se postupno otvara i propušta je prema hladnjaku, te rashladna tečnost počinje da kruži celim sistemom, odnosno hladi se u hladnjaku. Zadatak termostata je omogućavanje motoru da što pre dostigne radnu temperaturu.
Dakle, termostat je ventil koji zavisno od temperature rashladne tečnosti otvara ili zatvara deo kružnog sistema hlađenja, te preusmerava tok rashladne tečnosti, čime se štedi gorivo i smanjuje emisija štetnih izduvnih gasova.
Najčešće se koriste ‘voštani termostati’, koji u sebi imaju malu komoru s voskom, zatvorenu rastegljivom membranom. Zagrevanjem rashladne tečnosti zagreva se i vosak u termostatu. Time mu se povećava volumen i on pomera rastegljivu membranu, koja prenosi silu na osovinu i pomera je, delujući prema opruzi.
Volumen voska posebno raste kad se pri oko 80°C počinje i topiti, stvarajući silu koja savladava oprugu i otvara termostatski ventil. Nakon što termostat otvori prolaz, rashladna tečnost se usmerava prema hladnjaku. Potpuno se otvara između 85 i 95°C, zavisno o opterećenju motora. Budući da termostat s vremenom gubi preciznost i pouzdanost, preporučljivo ga je preventivno zameniti nakon 100.000 km ili šest godina, čak i ako sve deluje ispravno, jer njegova neispravnost uništava motor.
Bimida u svom asortimanu ima visoko kvalitetne termostate, OEM kvaliteta, od sledećih dobavljača: Nipparts, Kavo Parts, Japanparts-Japko, ERA i AJS Parts.
Pumpa vode jedan je od najvažnijih delova u sistemu za hlađenje vozila. Ona omogućava kruženje rashladne tečnosti kroz sistem za hlađenje, održavajući optimalnu radnu temperaturu motora, čuvajući ga od pregrevanja.
Pumpa vode pokreće se kaišem i radi kada i motor. Ona pumpa rashladnu tečnost kroz blok motora i zatim preko creva u hladnjak, gde joj se spušta temperatura i preko creva opet vraća u motor.
Ako pumpa ne radi pravilno, dolazi do pregrevanja motora i trajnog oštećenja delova motora. Pumpa za vodu je verovatno neispravna ukoliko primetite da je vrela na dodir, da iz nje curi rashladna tečnost, da nedostaje rashladne tečnosti koja mora da se često doliva, ako se oseća neprijatan, sumporast miris i čuje piskav zvuk motora. Vek trajanja pumpe za vodu bi, pri normalnom održavanju vozila, trebalo da bude preko 100.000 km. Preporuka za pumpe vode, koje za pogon koriste zupčasti kaiš, jeste da se zamene pri svakoj zameni zupčastog kaiša i ostalih delova seta zupčenja.
Naši dobavljači Nipparts, Kavo Parts, Japanparts-Japko, kao i AJS Parts i Parts Mall, sarađuju sa renomiranim OEM proizvođačima pumpi za vodu kao što su GMB, Valeo, Aisin, NPW i Paraut.
Poklopac hladnjaka najmanji je deo rashladnog sistema ali svakako ne i najmanje važan. Pored zatvaranja hladnjaka, ovaj poklopac ima još jednu važnu funkciju – obezbeđuje kontinuirani ispravan pritisak. To je sigurnosni ventil koji dozvoljava da bilo koji višak pritiska ode iz hladnjaka, ako je potrebno. Poklopci hladnjaka naših dobavljača konkurentni su po kvalitetu onima OEM kvaliteta i omogućavaju precizan rad i dug radni vek, samo po dosta povoljnijoj ceni. Bimida u svom asortimanu poseduje čepove hladnjaka proizvođača Nipparts i Japanparts-Japko.
Sastavni su deo sistema za hlađenje svakog automobila. Pored toga što predstavljaju „rezervoar“ za rashladnu tečnost, na njima je obeležen minimalan i maksimalan nivo rashladne tečnosti. Prevelika količina rashladne tečnosti u sistemu dovodi do povećanog pritiska u njemu, što za posledicu između ostalog može imati i pucanje ekspanzione posude. Pored fizičkih oštećenja i povećanog pritiska u sistemu za hlađenje, posuda može dotrajati i vremenom, kada materijal od koga je napravljena izgubi svojstva i ona postane porozna. Bimida u svom asortimanu poseduje ekspanzione posude proizvođača Ajs Parts i Parts Mall.
066 802 13 06
011/3391-024
011/3348-665
info@bimida.rs
bimida
08:30-16:30
08:30-13:30
Neradni dan
©2023. Zenic Media. All Rights Reserved.